Naše nabídka univerzálních diagnostik Launch je poměrně široká, což může vést k paralýze při rozhodování se o jejich koupi. Speciálně to platí i pro čtveřici diagnostik, které jsou si cenově blízké a mají celou řadu společných charakteristik. V tomto článku si shrneme nejen podobnosti, ale také rozdíly, které je od sebe odlišují. Jedná se o tyto diagnostiky:
Pro začátek je důležité zmínit, že diagnostiky jsou bezdrátové a podporují češtinu. Pro překlad je nutné mít přístroj připojený k internetu. Stejně tak všechna zařízení nabízejí aktualizace na dva roky, které není po jejich vypršení nutné zakupovat, jelikož nejsou povinné a přístroj bude fungovat dál. Pokud byste o ni však zájem měli, pak je možné prodloužení aktualizací pořídit u nás.
Diagnostické funkce
Stejně jako u dvou nejprodávanějších diagnostik Launch nabízí tato 4 zařízení celou škálu diagnostických funkcí:
- Čtení a výmaz chyb všech jednotek
- Zobrazení live dat
- Testy akčních členů
- Přizpůsobení, základní nastavení a adaptace
- Kódování jednotek
- Online kódování
- Servisní funkce jako například reset servisních intervalů, kódování vstřikovačů, servis elektrické parkovací brzdy, nucená regenerace DPF, odvzdušnění ABS a chladicího okruhu, kalibrace snímače úhlu natočení volantu a mnoho dalších
K současným trendům patří také přidávání zabezpečeného přístupu do novějších aut, který zamezuje neoprávněnému zápisu do některých řídicích jednotek vozidel a je nutné si jej předplatit. Jak otevřít SGW (Security-Gateway) u koncernu FCA, jsme popsali v článku. Možnost přímého odemknutí SFD u vozů z koncernu VAG však tyto přístroje zatím nemají. Pro řešení zabezpečeného přístupu těchto vozidel nás kontaktujte, jelikož v této oblasti dochází k častým změnám.

Porovnání PROS V5.0 / PRO DYNO a V+ / PRO3 APEX
Diagnostiky PROS V5.0 a PRO DYNO jsou totožné přístroje, které se liší pouze vzhledově. To samé platí pro V+ a APEX, které jsou k sobě alternativou s jiným designem. Všechna čtyři zařízení nabízejí identický počet servisních funkcí (37+), tudíž podrobnost diagnostiky vozidel bude stejná. V dalším pokračování článku si pro zjednodušení porovnáme pouze DYNO a APEX.
V čem je tedy rozdíl? APEX je 10-palcová diagnostika, zatímco DYNO pouze 8-palcová. Díky většímu displeji podporují topologii jednotek, která se zobrazuje při kompletním skenování vozidla. Na obrazovce jsou graficky zobrazeny jednotlivé řídicí jednotky a sběrnice, po kterých komunikují. 8-palcové diagnostiky nabízí pouze tabulkové zobrazení těchto řídicích jednotek.
Rozšíření na nákladní vozy HD Lite a Smartlink C 2.0 HD
Diagnostika APEX lze rozšířit o nákladní vozy pomocí produktu Smartlink C 2.0 HD, který obsahuje licenci a aktualizace na 1 rok, které jsou nepovinné. Podpora se vztahuje nejen na kamiony, ale také na autobusy a zemědělské a stavební stroje.
Stejně tak je možné rozšířit i DYNO díky HD Lite. Podpora aut je ovšem o něco menší a taktéž je nižší počet diagnostických funkcí.

Parametry diagnostik
| Parametry | PROS V5.0 / DYNO | V+ / APEX |
| Interface | DBScar VII | DBScar VII |
| Operační systém | Android 10.0 | Android 10.0 |
| Procesor | Cortex A-55 4-core 2.0GHz | Cortex A-55 4-core 2.0GHz |
| RAM / Paměť | 4GB / 64GB | 4GB / 64GB |
| Displej | 8" LCD, rozlišení 1280x800 | 10,1" LCD, rozlišení 1280x800 |
| Baterie | 6300mAh | 6300mAh |
| Provozní teplota | 0 - 50°C | 0 - 50°C |
| Skladovací teplota | -20 - 70°C | -20 - 70°C |
| Provozní vlhkost | 5 - 95 % nekondenzující | 5 - 95 % nekondenzující |
| Rozměry | 234 x 166 x 40 mm | 274 x 190 x 40 mm |
| Funkce | ||
| Čtení a výmaz chyb | ✓ | ✓ |
| Live data | ✓ | ✓ |
| Testy akčních členů | ✓ | ✓ |
| Servisní funkce | 37+ | 37+ |
| Kódování | ✓ | ✓ |
| Online kódování | BMW, Porsche, VAG | BMW, Porsche, VAG |
| Programování | x | x |
| Podporované vozy | 1996 - 2025 | 1996 - 2025 |
| SGW | ||
| Stellantis | pouze přes AutoAuth | pouze přes AutoAuth |
| VAG | x | x |
| Mercedes | x | x |
| Renault | x | x |
| Nissan | x | x |
| Ostatní | ||
| Podporované příslušenství | i-TPMS, X-Prog 3, BST360, VSP600, HD Lite | i-TPMS, X-Prog 3, BST360, VSP600, EV Kit, SmartLink |
| Podpora protokolů | CAN-FD, DoIP | CAN-FD, DoIP |
| Sada adaptérů | ano (nutno dokoupit) | ano (nutno dokoupit) |
| Licence | doživotní | doživotní |
| Aktualizace | 2 roky + nepovinné | 2 roky + nepovinné |
| Cena aktualizací* | 12 900,- na 2 roky | 12 900,- na 2 roky |
| Čeština | Ano | Ano |
*Ceny jsou platné k datu vydání článku
Shrnutí
V zásadě nabízí všechny 4 diagnostiky stejné servisní funkce a rozšíření na nákladní vozy. Primární rozdíly jsou ve vzhledu a hardwarových specifikacích. Díky většímu displeji nabízí diagnostiky APEX topologii jednotek a celkově jsou komfortnější pro čtení textů. Při koupi rozšíření o nákladní vozy dostanete u Smartlink C 2.0 HD větší počet diagnostických funkcí a šiřší podporu aut.
